فهرست

دریافت ضریب تاثیر (IF) توسط دو مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل از دریافت ضریب تاثیر دو مجله علمی طب داخلی کاسپین و سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی بابل برای نخستین با در تاریخ این دانشگاه خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات وفناوری، دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر رجب نیا گفت: یکی از مهم ترین شاخص های پژوهشی دانشگاه ها، داشتن مجلات معتبر و مورد قبول دنیا است.
دکتر رجب نیا معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: شاخص ضریب تاثیر که معادل IF (Impact Factor) می باشد، شاخص بسیار مهمی در دنیا است که میزان اعتبار مجلات را بر مبنای تعداد ارجاعات به مقالات، نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه تا به حال، هیچ یک از مجلات دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل، موفق به دریافت ضریب تاثیر نشده بودند، گفت: امسال برای نخستین بار، پس از طی مراحل اداری و مکاتبات با نهادهای بین المللی، مجله طب داخلی کاسپین، IF معادل 1/4 (یک و چهار دهم) دریافت کرد که افتخاری برای این دانشگاه می‌باشد.
این مسئول افزود: علاوه بر این ، هم اکنون با پیگیری های فراوان و منظم، مجله سلولی مولکولی این دانشگاه نیز، IF معادل 1/9(یک و نه دهم) دریافت کرد.
دکتر رجب نیا ادامه داد: اگرچه این مجله، سابقه انتشار از سال ۲۰۱۲ را دارا بود، متاسفانه از سال‌ ۲۰۲۰ تاخیر انتشار داشته که این امر موجب اختلال در دریافت ضریب تاثیر شده بود . از سال گذشته، تلاش در جهت رفع نقایص مجله آغاز شد. عقب ماندگی انتشار مقالات جبران شده و همزمان مذاکرات جهت دریافت ضریب تاثیر از موسسات بین المللی پیگیری شد که اکنون به نتیجه رسید. 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: این IF بالاترین ضریب تاثیر موجود در مجلات دانشگاه های قطب یک، شامل استان های مازندران، گیلان، گلستان و سمنان بوده و در سطح ملی نیز از مجلات رده بالا می‌باشد.